Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2009 18:06 - Мормони
Автор: thewitness Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1630 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 06.12.2009 18:54


  Когато бях малко момче
Когато бях малък обичах да ходя на баира, където са скалите, да лежа на тревата и да наблюдавам звездите през нощта. Особенно през лятото те изглеждаха някак си по-големи и по- красиви. Като се добави и аромата на зелена трева смесена с мащерка и песните на щурците, романтичната картина е пълна. И това е, което  ме връщаше на земята и ми напомняше, че не съм на друга планета или на някоя красива звезда някъде във вселената. Винаги съм си мислил, че някъде там има разум, че има форми на живот като нашия на нашата планета, а вероятно и много по-разумни и интелигентни от нас земляните. Минаваха годините и тези мои мисли не преставаха да ме вълнуват, понякога по-силно, понякога ги забравях за дълго, но пак се връщаха.  С двойно по-голяма сила ме караха да се ровя в книгите, списания, вестници и да събирам информация за мистериозни събития, които нямаха научно обяснение. С времето се убеждавах, че съм прав и това ме правеше свободен човек. Чувствах се малко различен, но богат и щастлив, че зная нещо, което повечето хора дори не ги вълнуваше. Хората, които най-много съм обичал бяха майка ми и баща ми. Сигурно всяко дете казва, че неговата майка е най-добрата майка на света. Така беше и при мене. Пазя много спемени за нейната необикновенна доброта, нейната вяра в Бог и желанието и да се стреми да живее така, че да не пречи на другите а да бъде в помощ на всички. В стаята, където живееха и с баща ми имаше кандилце с икона на Богородица и Младенеца. Това кандилце за всеки църковен празник се почистваше с голяма любов и се запалваше. Вечерта, когато тъмнината беше изместила светлината обичах да стоя в тъмната стая седнал удобно на леглото и да наблюдавам играта на пламъчето и иконата сякаш оживяваше. Баща ми макар и на пръв поглед да изглеждаше, като човек със строг характер всъщност беше с много нежна душа, която не разкриваше пред всеки. Заедно с майка ми почитаха справедливостта, честността и нямаше никакво място за омраза, завист клюки и сплетни. Обичаха се силно и вярвам, че дори и смъртта не може да ги раздели. Бяха като двойка лебеди, влюбени и неразделни и както се случва при лебедите, когато единия умре и другия не след дълго умира. Най-големия кошмар в моя живот беше, когато родителите ми напуснаха този свят. Мисълта, че никога повече няма да ги видя или да чуя гласовете им ме караше да стена тихо в пропитата с болка агония. Всеки, който е губил близък човек със сигурност е имал същите чувства и преживявания. След тези драматични събития около мене, въпросите около живота и смъртта нарастваха и аз търсих отговори. Какъв е смисъла на човешкия живот? Защо се раждаме след като трябва да умрем? Има ли живот след този живот? Ще видим ли отново любимите хора, които са починали? Търсих отговори, утеха, знание и намирах тук малко и там малко. Вярна е библейската мъдрост, в която се казва, че който чука ще му се отвори или който търси, ще намери. Един ден (още когато живеех в Стара Загора) се разхождах в градинката на центъра. Забелязах на една от алеите  две момчета облечени в тъмни костюми и бели ризи. До тях имаше табло със снимки на Исус Христос и на личности от Библията, които те наричаха пророци, снимка на Книгата на Мормон и снимка на млад човек живял в края на 18 ти век, за когото по-късно разбрах че се нарича Джозеф Смит. Спрях се и се загледах в таблото със снимките. Едно от момчетата дойде при мене и ме заговори на български, но с някакав акцент. Когато се запознахме разбрах, че е от Америка. С неговия колега бяха дошли в България на мисия като доброволци от Църквата на Исус Христос на светиите от последните дни, за да споделят с българите един много древен летопис, в който се говори за Исус Христос, а също така, че след възкресението си Христос се е явил и на хората на Американския континент, както това е направил и в Ерусалим. За мене това беше ново и аз попитах как мога да получа този литопис и след като го прочета ще мога да го върна. Те ми казаха, че не е нужно да го връщам, защото те ще ми го подарят. Името на този летопис е известен под името Книгата на Мормон, която е още едно свидетелство за Исус Христос. Потвърждава всичко, което е писано в Библиата за Христос, а също текста е на съвременен български език и е много по - лесно за разбиране в сравнение с Библейските текстове. Дадоха ми и няколко панфлета за Църкавата на Исус Христос на светиите от последните дни и ми казаха, че когато ги прочета, ако имам въпроси мога да им се обадя по телефона и да говорим. За дълго време тези неща стояха в чантата ми и аз все нямах време да ги отворя и да чета. Един ден бях в бара на Хотел Верея и имах среща с мой приятел. Той закъсняваше и аз се чудех какво да правя. Тогава се сетих за нещата, които получих от мисионерите и реших да прочета нещо докато чакам. Най-малката брошура беше за историята на Джозеф Смит. Почнах да чета в компанията на цигарка и кафенце и колкото повече четях толкова повече чувствах, че историята е искрена и че Джозеф Смит е напълно откровен. Спрях да чета и се замислих много сериозно над прочетеното и тогава за първи път в ума ми дойде чувството, че този негов разказ е истинен и че всички мои представи за Бог до този момент са били ограничени. Аз откривах нещо ново, което в последствие щеше да промени начина ми на живот.  Пъзела, който бях започнал да подреждам от детството си вече имаше определени очертания. Загубените части от картината започнаха да се подреждат. По някакъв естествен начин разбирах, че наистина на момчешка възраст, на Джозеф Смит са се появили Бог и Неговия Син Исус Христос и са говорили с него и са му казали, че той Джозеф трябва да възстанови древната Църква, която е организирал самия Исус с Дванадесет Апостоли и т.н. Научих неща, които преди не знаех относно кръщаването. Разбрах, че когато човек се кръсти в зряла възраст поема определени отговорности пред Бог. Разбрах, че кръщението не е само един красив обряд, но и нещо много свещено и отговорно. Имах желание и разбирах, че трябва да бъда кръстен по правилния начин, както в древността с пълно потапяне във водата от човек, който има делегирана власт от Бог да извърши този обряд. За да престъпя към това решение трябваше да се откажа от цигарите, алкохола, кафето, от които и без друго нямах голяма полза. Цигарите бяха почти непреодолимо препятствие. Бях сериозен пушач за около 15 г. И бях пробвал много начини и програми за отказване, но без успех. Казах на мисионерите за моите грижи и те ми казаха, че ако наистина имам желание Бог ще ми помогне да ги откажа. Предложиха да ми дадат също благословия по този повод. Аз се съгласих. По време на благословията единия от мисионерите си беше сложил ръцете на главата ми и се молеше на Бог да ми помогне за да се справя със зависимостта ми към  цигарите. Никога преди не се бях чувствал толкова добре, както по време на благословията изречена от мисионера. След като приключихме с това, аз се върнах на работа в радио Веселина и се прибрах в квартирата си около девет часа вечерта. Вечерях и ми направи впечатление, че не съм пушил цигари от обяд до този момент. Въобще не беше за вярване. Другото странно нещо беше, че и в момента не изпитвах нужда да пуша. Нямах търпение да дойде утрото и да говоря с мисионерите и да им кажа, че вече не пуша цигари. И все още ми е чудно. Вече десет години откакто не съм пушил и никога до сега не съм имал желанието да пуша. Вече вярвам в чудеса, вярвам, че това е станало с помоща на Бог. На 29 май 1999 г. Бях кръстен в Сливен от един мисионер, който се казва Дейвид Пю. И до днес се чуваме от време на време и сме много добри приятели. През цялото това време, вече повече от десет години изучавам Светите писания и научавам повече и повече за невидимата връзка между Бог и човек. Получил съм много отговори на въпросите, които са ме вълнували и които ме вълнуват. Никога не съм говорил за тези неща с тебе, но сега реших по повод тази годишнина, че е необходимо да знаеш за нещата в които вярвам и се чувствам задължен да ги споделя с тебе, точно заради знанието, което имам. Зная, че в следващия живот ще ме попитат ( Исус Христос) дали съм бил откровен с тебе и дали съм споделил с тебе тези велики истини. Сега се чувствам свободен от този товар и ти знаеш причините. Получил съм Свещеническа власт от Небесния Отец и имам духовен сан Мелхиседеков Свещеник. Упълномощен съм от Бог по специална линия да упражнявам Свещеническата си власт за просвещаване, проповядване на Евангелието на Исус Христос и да бъда свидетел за Неговото дело. Да извършвам обреди за живи и починали. Изисква се да казвам истината, когато се извършва грях, на който съм свидетел да го порицавам и да помагам на хората да отличават истината от измамата. Има Бог, Исус Христос живее, Той е умрял и е възкръснал, и сега живее и ще дойде отново на земята, когато всичко бъде приготвено за Неговото идване. И тогава няма да има значение дали си вярвал или или не, защото всеки ще го види и всеки ще дава отчет за собствения си живот и нищо няма да остане скрито от погледа Му. Зная със сигурност, че ще се срещнем с нашите любими, които са починали. Зная, че радостта ни ще бъде огромна от тази среща, защото те вече знаят истината за Бог и ще бъдат безкрайно щастливи, когато и ние я научим и живеем според нея. Това, което зная и съм убеден, е че този живот е времето, което ни е дадено за да се приготвим за Неговото посрещане. Не е достатъчно само да сме добри и да правим добро, от нас се изисква много повече, но ако искаш да знаеш повече трябва да търсиш. Има обещание дадено в края на Книгата на Мормон, че всеки който прочете тази книга и се помоли директно на Бог в свободен текст, за да разбере дали нещата записани там или в Библията са вярни, ще получи отговор в сърцето си, ще изпита любов, топлина и радост. Това се случи с мене, вярвам, че ще се случи и с тебе, ако си искрен и решиш да пробваш. Сега се чувствам много по-добре, защото това не е вече само мой товар. Винаги сме свободни да избираме за всичко, което ни се предлага в живота. Не винаги е само рози и щастие, има и трудности, но след всяка трудност ставаме по-силни. Който търси, ще намери.


Тагове:   мормони,


Гласувай:
2



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thewitness
Категория: Други
Прочетен: 219317
Постинги: 91
Коментари: 73
Гласове: 344
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031