Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2011 18:30 - ДИЛЕМАТА
Автор: thewitness Категория: Други   
Прочетен: 1208 Коментари: 0 Гласове:
2



ДИЛЕМАТА, ДАЛИ ИЛИ ...

 

Живея в свободна държава ( не става въпрос за България) и размишлявам бърху въпроси касаещи не само родината ми България, но и света в най-общ план.

Такива сме си родата, все философи и хора ценящи културата, историята, човешките ценности, морала и т.н. Труда никога не ни е бил чужд, защото обичаме да се трудим, но сега темата е друга.

 Гражданите на държави, в които не преобладава Православието като религия са по огранизирани, по отговорни и по-щастливи.  Вероятно и там има корупция, но със сигурност не е както в България. Там определено е по-чисто, а и икономиките им са по-добри от това в България. Или например това, че Католическата Църква има много хуманитарни програми. На много места по света, дори и от бившия соц лагер, като например Полша, Унгария, Източна Германия Католическата Църква има приюти за бездомни, свободна кухня за най-бедните, а в България дори в съня си бедняка не може да помечтае за такова милосърдие от Православната Църква. Но иначе държавата толерира ПЦ и поповете са навсякъде и в медиите и скоро дори мятаха „светена вода” на новия стар самолет закъпен за Въздушните ни Сили. Мога да си представя колко пари е платило Правителството за „светената вода” и за хонорара на попчетата. Това е толкова безобразно, че колкото и уважение да имам към ПЦ със сигурност ще се изчерпа съвсем скоро.

Изхождам от лични мои наблюдения и преживявания. За първи път пътувах в чужбина, в Унагрия много скоро след промените през 1989 г.  И в Унгария и в България имаше комунизъм  долу горе за едно и също време, но Унгария ми се видя много чиста, това първо. Второ в Буда Пеща имаше Мак Доналдс и тогава за първи път в моя живот ядох американски хамбургер и използвах тоалетна безплатно. За първи път купих две бутилки Фанта Портокал по 1.5 л. Едната си я изпих сам в Унгария а другата донесох на семейството ми да пробват капиталистическа безалкохолна напитка.  Хората бяха любезни и се усмихваха. Бил съм няколко пъти в Източна Германия, разбира се и в западна. Бях преизпълнен с положителни впечатления и си мечтая така да е и в България един ден. Възхищавах се на огромните катедрали, които са символ на Католицизма, а също така са и с огромна културна и архитектурна стойност. Ами някои от тях били построени още през XVIII век.

Познавам и имам много добри приятели католици. Възхитен съм от възпитанието им и отношението им към религията и вярата им. Разбира се познавам и имам приятели, които са православни и се отнасям с голямо уважение  към тях, защото виждам, че живеят според вярата си.

Например, в днешно време като дойде ред на постите, вероятно само 2% от православните постят, и около 1.5% от Свещенослужителите в Българската Православна Църква (БПЦ)  не спазват поста.

Майка ми беше православна християнка и пазеше всички църковни православни празници и беше мой безценен пример за майка и християнка. Когато трябваше да се пости, постеше. За останалата част от семейството приготбяше вкусните гозби с меса, а за нея отделно постна храна и никога не е споменавала, колко много е вярваща и колко много е трудно да се спазват Православните вярвания. Имаше си кандилце, което винаги блестеше от чистота и се запалваше при всеки църковен православен празник. Беше невероятно добра и услужлива. Това го казвам не само защото съм неин син, а защото е истина и аз съм бил свидетел на всичко това.

Майка ми и баща ми ме учеха, че кражбата е най-ужасното нещо от което не трябва никога да правя. Учеха ме да не се бия с децата в училище. Учеха ме да не псувам. Баща ми и майка ми никога не са изричали псувни в къщата ни, дори не си спомням да са се карали. Най-мръсната дума, която използваше баща ми когато е много ядосан на някой, беше КАТИЛ. Казваше, катили с катили, как може да си позволяват да вършат такива ужасни неща.

Честно казахо и аз не съм псувал.

Обаче модата сега в повечето български семейства е различна само от преди 20 г, асобено ако в семейството се роди дете, още в момента, когато детето започва да заучава думи и да ги повтаря, бащата го учи да псува, „защото е мъж” и така трябва да стане.

Ами аз също съм мъж и не псувам и това не ме прави по-малко мъж. Странна философия.

Но да се върна на темата. Дано да не сте се загубили в обясненията ми и да държите смело нишката на мисълта ми, ако все още не сте напуснали блога ми.

Това, което ми прави впечатление, че в страните където има по-голямо влияние на Католическата църква има повече ред, по-малко престъпност и хората се усмихват повече. Имам приятелка, която живя със семейството си за повече от 10 г в Африка. Когато се върнаха ме попита какво става в България? Попитах, защо? Тя каза че хората изглеждат като зомби, начумерени, нелюбезни.

В България и както вече споменах и в още някои други бивши соц страни, където православието е окупирало държавата в буквалния смисъл на думата и живее под сянката на славата на велики мъченици ( които наистина са били примери за християни, а междувпрочем и непризнати и преследвани заради вярата им), по никакъв начин не показва смирение, любов, радост, мир, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание, дълготърпение, служение и пр.

Ако попитате бабите си, ако са били верни на православието през годините ще ви кажат, че в днешно време православието не е като по времето, когато те са били млади.

Мое мнение е, че в днешно време Българската Православна Църква е само една институция, както Българската държава и повечето и политици и управници. Борба за власт, корупция и копуване и продаване на влияние. Дори и убийства на свещеници, които не желаят да влизат в грехове.

В днешни дни, БПЦ (Българска Православна Църква) се бори със „секти”, гейове и лезбийки, Баба Ванга, Дънов, дори с държавата, защото иска още по-голямо влияние в училища,  университети и др. п. В същото време българското общество и семейство почти е леквидирано.  45 г. Атеизъм, ниски морални ценности, липса на примери и стандарти за добро и зло.  БПЦ не е направила нито една хуманитарна акция да  нахрани гладните, да облече голите, да утеши страдащите. Приоритетите и са властта над църковните имоти, продажбата на свещи, разбира се голям келипир са сватбите, погребенията и кръщенията, които въобще не за изпущане.

Хората в държавата са заприличали на зомби,  лишени от полужителни емоции, безнадежност, апатия, завист, злоба, агресия и .....

Разбира се не всичко е толкова апокалиптично, но със сигурност има причина да е така. В продължението на този мои разказ ще използвам исторически факти за да докажа тезата си, че БПЦ също е една от най-старите християнски секти. Пак от исторически източници ще извадя дефиниции за това, какво е християнство, вяра, светец и сродните производни от християнството термини.

До тогава поемете дълбоко дъх и стиснете зъби, но внимавайте да не си повредете нещо. J





Гласувай:
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: thewitness
Категория: Други
Прочетен: 219694
Постинги: 91
Коментари: 73
Гласове: 344
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031